fredag 27 februari 2009

Vem kommer ge sig först??

Hade ett missat samtal en dag förra veckan på mobilen. Kollade upp numret och det visade sig gå till ett sk callcenter i Malmö. La till numret i min telefonbok och tänkte att ringer dom igen behöver jag ju inte svara. Dom har ringt igen. Åtminstone ett par gånger varje dag, en gång straxt före lunc och en gång på eftermiddagen eller kvällen. Konsekvent ger jag dom upptaget-ton. Jag nöjer mig alltså inte med att låta bli att svara, jag ger dom upptaget-ton när dom ringt en stund. Ibland ringer dom t ex när jag nattar barn. Eller sitter i möte. Då kan jag ju inte svara. Ibland skulle jag kunna, men jag vägrar. Jag har gjort detta till ett test, hur länge kommer dom hålla på att ringa? Ger dom någonsin upp? Kommer jag ge upp (högst otroligt, men man vet ju aldrig)? Funderar på vad det är dom vill sälja, nej, visst ja, nu säljer dom ju inte grejer längre, nu "ger" dom ju bort saker istället. Men husrsomhelst så är jag inte intresserad av några produkter utan mest intresserad av hur länge dom kommer försöka nå mig...

3 kommentarer:

  1. Risken är ju att det inte är en levande människa som ringer upp, utan en uppringningsapparat som kopplar till en levande människa när du svarar. Det har jag råkat ut för ett par gånger. Man får säga "Hallå, hallå, hallå", i en evighet innan någon säger något. I alla fall håller maskinen på och ringer ditt nummer tills du svarar. När du inte svarar ringer den nästa nummer på listan och sedan kommer det runt till dig igen efter ett tag. :-D

    SvaraRadera
  2. Eller så är det en maskin som ringer upp för att kolla om du svarar på en viss tid, då är det ingen där alls när du svarar, utan nästa dag vid samma tid så ringer det en person...
    Sånt är bara SÅ irriterande och jag är glad att slippa.

    SvaraRadera
  3. Jag råkar ut för samma sak, varje dag i två veckors tid har det ringt på hemtelefonen! Så irriterande, för oftast är det ingen i andra änden när man väl svarar. EN gång har de svarat och då sökte dom min man som inte var hemma...suck!

    SvaraRadera