tisdag 17 februari 2009

Regementet (spinner vidare på åldersnojan)

I staden där jag jobbar finns det (än så länge iaf) ett stort regemente. Staden i sig är inte så stor så det finns gott om officerare och gamla militärer på stan. Sedan finns det duktigt mycket värnpliktiga.

Jag minns när jag gick på högstadiet och stod och väntade på skolbussen utmed en riksväg. Det hände lite nu och då att det kom långa karavaner med militärbilar körandes förbi. Jag tyckte att dom var så snygga och ofta tutade dom och vinkade.

Imorse mötte jag typ 50 marscherande värnpliktiga i vinteruniform och tungt lastade ryggsäckar. Dom såg jätteunga ut! Insåg att dom väl borde vara runt 20 år i år, något yngre än mig då. Det gör mig i sak ingenting egentligen, det bara blev så uppenbart för mig hur jäkla längesen det var som jag var 16-17 år och tyckte att militärerna var stora och coola...

1 kommentar:

  1. Ja du... man får lite annan perspektiv på saker ju äldre vi blir.

    SvaraRadera