onsdag 18 februari 2009

Utmanad av Widenskan!

Har blivit utmanad av Widenskan så det är väl bäst att göra som hon säger...

Utmaningen går ut på följande:
1. Länka till den som har utmanat dig
2. Berätta sju sanningar om dig själv
3. Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg
4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så att de vet om utmaningen.

1. Jag hatar att städa. Det är verkligen det värsta jag vet. Jag kan röja undan och så, men just det där med att damma, dammsuga osv, det är verkligen astråkigt!

2. Jag har bara två par jeans som jag kan använda. Mår dåligt av att jag är så stor som jag är och handlar därför väldigt sällan kläder. Använder mina jeans tills dom faller i bitar. Använder dom till vardags, till jobbet, till fest, till krogen...

3. Ibland blir jag jättearg på mina barn. Blir arg på mig själv för att jag blir arg och skriker på dom, men ibland tar liksom tåamodet bara slut. Jag är verkligen ingen pedagogisk supermamma.

4. Jag festsnusar. Å tycker det är sjukt gott!

5. En sak som alltid kommer förfölja mig är det faktum att jag efter mina förlossningar aldrig fått upp barnen på magen. Jakob fick jag upp på bröstet efter en stund, inlindad i en filt. När Alma föddes var jag sövd och missade därmed hennes första timmar. Det här kan jag fortfarande gråta för emellanåt, speciellt när Alma frågar om hur det var när hon föddes. Fast för det mesta är jag lycklig att jag har två barn som lever, hade jag inte blivit snittad hade det nog tagit slut för både mig och Jakob i april 2003.

6. Jag har skrivit 1,6 på högskoleprovet, och det är jag jäkligt stolt över! Är rätt så schoolsmart, hade höga betyg i högstadiet (i gymnasiet blev det alldeles för mycket fokus på killar och sånt så då sjönk betygen en del) och har mycket lätt för att lära mig saker och framförallt älskar jag att lära mig nya saker. Detta innebör också, tyvärr, att jag har otroligt svårt för "tröga" personer. På universitetet jobbade vi i basgrupper där man förväntades jobba framåt tillsammans och lära av varandra. Emellanåt fanns det personer i gruppen som inte hängde med, som "sinkade" gruppen, och sånt har jag så himla svårt för. Att sitta och förklara för någon om och om igen utan att dom förstår gör mig galen. Som tur är hamnar jag inte i sånna situationer så ofta längre.

7. Jag älskar Varan-TV. Helt klart min humor, tur att jag har dom på DVD eftersom dom inte sänts på typ 10 år...

Jahapp, det var mina 7 sanningar det. Ni visste säkert en del, hoppas att det kom nåt nytt iaf;-)

Jag utmanar:

Helgona
Mammigranten (kika in hos henne, hon har flyttat till USA, i värsta coola huset!!)
Bittan
Dinkan
Helene
Emeli
Nathalie

Ska bli intressant och se vad ni har för sanningar att berätta:-)

2 kommentarer:

  1. ahhh.. fler som hatar att städa jag med.. ;-)
    Håller med om detta med "tröga" personer.. eller de som inte har ett intresse av att lära sig.
    :-))

    SvaraRadera
  2. Åhhh..jag älskar att städa ! Tar utmaningen imorgon ! Kul ,Tack för det../Bittan

    SvaraRadera