måndag 9 februari 2009

Åldersnoja...

Nu fyller jag snart år igen. Jag tycker det går ruskigt fort nuförtiden. Fyllde inte jag nyss 30??

På väg till begravningen kände jag hur Jimmy satt och tittade på mig. Frågade vad han tittade på. "På att du har sminkat dig fint. Å att du börjar få kråksparkar runt ögonen. Alltså att jag börjar bli rynkig! Får en make säga så??? Tur för honom att jag var upptagen med att köra bil, annars hade han åkt på en propp!
Jag har insett faktumet själv, redan i julas uppmärksammade jag att huden inte var lika fast i utkanten av ögonen. Har införskaffat en anti-rynkkräm men tydligen har den ingen effekt, ännu iaf.

När min mamma var 32 var jag 11 år. Då började jag tycka att hon var rätt mossig och pinsam. Härligt, nu är jag den där gamla tanten själv typ...

4 kommentarer:

  1. Enda skillnaden är väl att när Jakob är 11, då är ju du typ ... ännu äldre.
    Mowhahaha ;)

    SvaraRadera
  2. Typiskt att en kvinna tolkar det så...jag menar ju att du är vacker helt enkelt. Det är väl inte illa efter så måååånga år tillsammans?

    SvaraRadera
  3. det är väl inget fel i att se äldre ut. rynkor och grått hår tycker jag bara är vackert! :)

    börjar själv få en hel hög med gråa hår i min 31-åriga kalufs men det tycker jag är helt ok!

    kram

    SvaraRadera
  4. Du är ju bara barnet :)... Själv fyllde jag 36 för ett par dagar sedan och Kärleken envisas md att kalla migför 40åring, för som han säger
    "Det är ju så nära nu" :D
    //Sol på dig och kråksparkarna (är ävertygad om att dom är mycket vackra)

    SvaraRadera