torsdag 5 februari 2009

En dag med massa bus!

Så härligt att vara ledig en dag mitt i veckan!

I morse for vi till Busfabriken. Ungarna kastade sig in och började genast klättra, springa, åka kana och allt annat. Vi hade ingen vagn med oss in och vi fick jaga E hela tiden, han hade full fart på benen och for fram och tillbaka. Oftast tillbaka till bollkanonerna då han älskar bollar. Jag fick göra en läng klättring uppför några nät sen Alma klättrat upp och inte vågade åka kanan ner. Kan säga att dom där är gjorda för små fötter och inte för strl 40. Jäklar vad ont jag hade när jag var uppe! Men det var en kul kana ner som tur var;-)

Sen var vi och hälsade på en kompis som har tre barn och bor i ett liiiitet hur på 84 kvadrat. Hennes barn är 5 år, 2 år och 6 månader. Sen så våra på det då, gissa om det blev livat... Men det var kul att ses!!

Imorgon ska jag jobba och sen måste jag åka till stan och hämta Jimmys kostymbyxor. Ska passa på att gå in på Lagos också och se om dom har nåt jag kan ha på begravningen. Annars får det bli nåt ur garderoben, har iaf en svart kjol. Kan säkert ta nån lila topp eller så om jag tar svart kofta uppepå.

2 kommentarer:

  1. Sportlov? Sånt lyx får inte jag men ok, jag håller med :-) Eller jo, jag tar mig ju sportlov i år, vi drar ju till fjällen och där vill jag ha snö!

    SvaraRadera
  2. Låter som en skoj dag. Får nästan dåligt samvete när jag tänker på hur länge sedan det var som vi var på Busfabriken. Fast barnen här har ju valt att åka och bada varje gånge istället.

    SvaraRadera