lördag 21 februari 2009

Ensam med sjukt barn

Jimmy är på kurs och har varit borta inatt. Lyckades få E att somna straxt innan kl 20 igår. Sen poppade jag och dom stora popcorn och gjorde läsk i Sodatreamern och tittade på Let's dance. Mysigt!! Jakob somnade i mitt knä framåt slutet men Alma sås hela programmet. Dock somnade hon väldigt snabbt i sängen sen.
Själv somnade jag i soffan och vaknade precis till utröstningen, gick och la mig sen.

Jag är väldigt glad att jag ändå somnade före kl 23 igår för natten har inte blivit så sömnfylld som jag hade hoppats. Alma vaknade nångång runt 03 av att hon hostade. Hon fick hostmedicin och somnade sen om hos mig. Jag vaknade en timma senare av att jag var varm. Fast det var inte jag som egentligen var varm, det var Alma som var skållhet av feber! Petade i henne lite alvedon och fick väl sova nån halvtimma. Sen började E stöka. Framåt halv sex somnade han, då vaknade Jakob. Övertygade honom om att han skulle sova lite till. 6.10 går han upp och kollar på TV. Jag har legat och halvslumrat sen dess men straxt innan åtta blev det ohållbart då E kom in med snoppen i vädret och blöjan i handen...

Ikväll ska jag ha födelsedagskalas. Får väl se om någon vågar komma nu när vi har feber i huset... Skulle även åkt ut och handlat nu på förmiddagen, en present till lillasyster som fyller på måndag och lördagsgodis. Men det går ju inte nu... SKa kolla om papa är hemma så han kan köpa lördagsgodis, har man en regel om att godis bara äts på lördagar så måste man själv ju också hålla den...

1 kommentar:

  1. Stackars Alma, hoppas det går över. Skoj med kalas ikväll.

    SvaraRadera