tisdag 17 februari 2009

10 första...

10 Första
Första bästa kompis: Andreas hette han!
Första bil: En mörkblå VW Jetta -85. Jättebra. Förutom att man nästan alltid fick i backen när man ville ha i ettan. Folk i rödljuskön kunde lätt bli lite nervösa när man plötsligt tände backljusen;-)
Första kärlek: Tror att det var en kille som hette Daniel. Vi målade bilder på vårat bröllop när vi var 5-6 år.
Första husdjur: Katten Anton.
Första semester: Vet inte riktigt, första jag kommer ihå var nog när vi åkte till Leksand med morfars husvagn.
Första jobb: Vet faktiskt inte, nåt inom kyrkan nån sommar skulle jag tro.
Första köpta skiva: Första som jag köpte själv vet jag inte, den första jag fick var iaf Herrey's DiggiLoo Diggiley LP.
Första piercing: Räknas hål i öronen? Tog hål i öronen när jag var 8 år, sen har jag inte gjort några fler...
Första konsert: Var på Troll (nanananananananana Jimmy Dean) när jag gick i sjuan...

8 senaste
Senaste alkoholdrycken: Ett glas vin i lördags.
Senaste bilfärd: Från jobbet och hem för ett par timmar sen.
Senaste filmen du såg: Allt Flyter på bio.
Senast ringda telefonsamtal: till Kerstin på jobbet.
Senaste bubbelbadet: Minns ej, hatar bubbelbad!
Senast spelade CD-skiva: Var nog en schlagersamling skulle jag tro.
Senaste gången du grät: När morfar dog.
Senaste måltiden: Fläskfilé, sallad och haricots verts.

6 har du någonsin
Dejtat en av dina bästa kompisar: Nix.
Blivit arresterad: Aldrig
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja, dock inte i maken, han fick kämpa en vecka;-)
Fastnat med blicken i någons urringning: Ja.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej, inte vad jag kan minnas.
Busringt till någon: Nej, aldrig själv. Dock varit med andra som gjort det. Är alldeles för feg...

7 saker du har på dig
1. Svarta trosor
2. Randiga strumpor.
3. Svart tunika
4. Svart kofta
5. Blå jeans
6. Svart/vit rutig scarfes
7. Spinning armband jag fått av maken

6 saker du har gjort idag
1. Vaknat före väckerklockan ringde
2. Glömt lämna bilkudden i Jimmys bil
3. Parkerat i en snödriva
4. Bloggat
5. Jobbat över
6. Bytt bajsblöja

5 favoritsaker utan rangordning
1. Datorn.
2. Sängen.
3. Bilen
4. Diskmaskinen!
5. Min rosa Kenwood

4 personer du kan berätta allt för:
Jimmy, lillasyster, mamma & pappa

3 val

Blått eller rött? Svårt... Men blått får det nog ändå bli.
Sommar eller vinter? Vinter. Tycler inte om när det blir för varmt och hatar alla måsten som kommer på sommaren.
Choklad eller chips? Choklad, mörk sådan.

2 saker att göra innan du dör
1. Leva lyckligt
2. Njuta av livet!

1 sak du ångrar:
Skulle väl egentligen pluggat nåt annat än det jag gjorde, har ju ingen större nytta av min utbildning idag. Men jag skulle aldrig vilja ha själva pluggandet ogjort, det är det roligaste jag gjort!

Hittade den här hos mammigranten, tyckte den var lite rolig. Utmanar er som läst hela vägen igenom;-)

1 kommentar:

  1. OAAA.. jag läte alls måste jag svara på detta nu .. SHIT!
    Men hur gulligt var det inte att ni målade bilder på ert bröllop.. det gillade jag..
    KRAM!
    PS: Nu skall jag läsa ikapp här hos dig vännen

    SvaraRadera