måndag 16 februari 2009

Brum!

Vi har haft lite småproblem med våra bilar sista tiden.

I min bil har batteriet varit duktigt dåligt så jag har bett en stilla bön varje morgon och eftermiddag att bilen ska starta. I lördags fick bilen nog. Jag kom till återvinningen med en massa skräp. Slängde allt i div containrar och skulle sedan åka över till Icas parkering. Men bilen ville inte alls vara med. Gjorde inte minsta ljud när jag vred på nyckeln. Det nya batteriet stod hemma i garaget. Vad gör man?? Bortskämd som jag är ringde jag självklart pappsen. Han kom med startkablar och både jag och bilen kom hem. Pappa bytte sen batteriet och nu studsar bilen igång så fort jag abra vrider lite på nyckeln. Underbart!!

Jimmys bil började låta lite märkligt runt nyår. Var ett liiitet hål på avgasröret. Det lilla lilla hålet har under veckorna växt sig rätt mycket större och sista tiden har man kunnat höra att Jimmy är på väg hem på typ 1 kilometers avstånd. När pappa ändå var igång med min bil satte han dit det nya avgasröret på Jimmys också, så imorse var det två nöjda bilägare som åkte till sina jobb!

Tack pappa!

1 kommentar:

  1. Haha! Sicken lyx! Vad skulle man göra utan sina föräldrar??

    /Sarah

    SvaraRadera