söndag 1 februari 2009

Experiment sömn...

Jag vet inte om det är en bra idé. Men den här veckan har Jimmy lov från sitt ena jobb och jobbar mer med det andra. Vet inte om han tänker sig att det skulle funka med sovmorgon ibland..

Men iaf... Alma vägrar att sova varenda kväll. Det är krig, skrik och gråt. Vi ska ligga brevid. Vi får inte ligga brevid. Sen ska vi ligga och killa. Sen måste vi gå osv osv osv. Man blir ju bara trött och orkar inte hur mycket som helst. Så nu kom Jimmy på idén att vi ska låta henne själv känna när hon vill gå och lägga sig. Så brevid mig på golvet ligger en unge och kör grävskopa och berätta långa historier. Jag betvivlar att hon kommer lägga sig före oss och att hon därmed kommer vara jättetrött imorgon...

2 kommentarer:

  1. Wow.. det skall bli intressant att höra vem av er som somnar först :-))
    Läste nedan om en fyraårings funderingar.. Visst är det fantastiskt vad det rör sig i deras huvuden .
    Kramar
    Christine

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tror vi var inne samtidigt hos varandra :-))
    Jag köpte Lancome så den blir det ICKE igen, men den skall tydligen vara bra så det kanske bara var på mig den inte "klickade"
    :-)
    Kramar

    SvaraRadera