söndag 8 februari 2009

Melodifestivalen del 1

Så var det då dags igen för melodifestivalen. Jag brukar älska denna tillställning, men i år har jag hållt lite lägre profil känner jag. Dels för att Petra Mede är programledare och sen för att röstningssystemet är helt vansinnigt omgjort! Men självklart tittade jag på det ändå;-)

Nina Söderqvist: Artisten var bättre än låten, helt klart. Men hon sjunger grymt bra och förtjänade väl åtminstone andra chansen. Dock ingen klockren refräng som satte sig!

Jonathan: Jimmy-Jansson varning och lite småflickapop sådär. Bra, catchy refräng men resten var väl ingen höjdare.

Shirley Clamp: Men allvarligt, vad var detta??? Skönt att se att folk röstar på melodier och inte artist för det här bidraget var anskrämligt dåligt!!!

Scotts: Bra låt, i typ 1 minut, sen insåg man att den lät precis likadant hela tiden. Ingen skillnad på vers och refräng och det MÅSTE man ha, annars sätter sig aldrig låten på dom 3 minuter man har på sig!

Emilia: Ingen höjdarlåt enligt mitt tycke. Gillar inte hennes spröda och snudd på falska röst, det funkar bra i dom låga och sakta partierna men i refrängen lät det inge vidare. Men svenska folket tyckte tydligen annorlunda.

Alcazar: Här snackar vi fullblodsproffs. Vers, refräng, stick och tonartshöjning, allt paketerat i snygg discoform. Kvällens bästa!

Caroline af Ugglas: Jo, hon har en spännande röst och ett eget sätt. Men jag klarar inte av att se människan och jag tycker att den här låten var klart sämre än den hon var med med för två år sen.

Marie Serneholt: Kanonbra låt!! Bra refräng, sköna harmonier och bra röst. Fattar inte hur hon kunde åka ut? Kan det vara att man hade pyttelite tid på sig att rösta efter att hon sjungit så att vi som verkligen röstar på låtarna liksom inte hann med? Får verkligen hoppas att det inte är så för isf kommer Måns Zelmerlöv inte heller gå vidare nästa vecka.

Petra Mede: Började ändå lite soft och höll sig till manus. Men när duellerna började blev hon outhärdlig, fick nästan stänga av ljudet emellanåt!!

Egentligen skiter jag i hur det går för bara BWO eller Måns Zelmerlöv vinner hela tjottaballongen blir jag nöjd, känns som att dom är dom enda som kan slå ute i Europa....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar