torsdag 20 november 2008

Whitney Houston

Förra julen fick jag en skiva med Whitney Houstons greatest hits. Lyssnade på den i bilen idag, hon har vekrligen en otrolig pipa den människan. SYnd att hon inte tar hand så bra om sig bara...

När jag lyssnade på How will I know fick jag flashbacks till nån gång i mitten av 80-talet. Mina föräldrar köpte en ny LP-spelare som kunde spela båda sidorna av LP-skivan utan att man behövde vända på den. Helt otroligt flashig om man jämförde med den gamla vi hade där man fick lyfta på armen på skivan för att höra den ena sidan. Den här, som dessutom var i vit plast, körde fram armen själv, man fick ställa in EP eller LP och så skötte den sig själv. Förstå vad High-tech;-) När dom köpte spelaren köpte dom även en LP med Whitney med How will I know på. Jag minns att jag tyckte mina föräldrar var så gamla då och att det var tråkig vuxenmusik. Själv ville jag mest spela mina Herrey's-skivor. Säg att detta var typ 85-86, måste varit då nån gång för jag tror inte att min lillasyster var född. Då var min mamma uråldriga 29-30 år, alltså lite yngre än vad jag är idag. Jag måste verkligen vara asgammal nu ju!!
Huuuu, hur gick det till?? Jag känner mig fortfarande som 24 kanske. Fast när jag kollar på mitt körkort från 2001 när jag är nygift är det som en helt annan människa, jag ser sjukt ung ut...

Tror jag ska ut på lunchen imorgon och köpa nån anti-rynkkräm typ;-)

1 kommentar: