söndag 16 november 2008

Magsjuka och partaj;-)

Hade så många planer för helgen. Blev inte riktigt som jag tänkte mig...

Men jag har iaf inte börjat kräkas än, om några timmar har det gått 48 timmar sen Jakob kräktes sita svängen så jag börjar få hopp om att vi andra klarat oss...

Jag var ute med min kompis-pompis Sara igår. Vi började på ett nyöppnat Brasserie och tog en Irish coffee. Insåg också att det var sjukt länge sen jag köpte en drink ute, herregud, den kostade 100 spänn! Men gott var det, även om den inte kunde toppa den himmelskt goda Irish coffee vi drack för ganska så exakt ett år sen efter Mikas konsert.
Efter starten mötte vi upp min syster och hennes sambo och så åt vi mongolisk buffé. Underbart gott! Förra gången jag och Sara var ute drack vi eventuellt lite för mycket och dom vi var med höll på att skämmas ihjäl för oss på den pizzerian/baren vi satt på då. Igår skötte vi oss riktigt bra, även om Niklas såg lite nervös ut när vi skrattade lite;-) NÄr vi käkat gick vi till Strandbaren och drack en drink innan vi gick till parken där Black Jack spelade. Jag är verkligen ingen dansbandsälskare men det var det andra som var. Jäklar vilken kö!!! Efter mycket knökande och elände kom vi iaf in och kunde svänga loss. Vissa killar/män är verkligen extremt rätt fram i sina raggningsförsök, en del andra lite mer sofistikerade. Känns grymt skönt att bara kunna avfärda dom med att man är gift och har barn. Även om inte ens det biter ibland;-) När det var slut stod vi 45 minuter i kö för att köpa pommes och cola, klassiskt fyllekäk. Men vad gott det var när vi väl fick maten!

Idag har jag handlat en massa grejer för att kunna baka goda cupcakes och bullar till nästa helg då jag ska ha Green House-party här. Ni som bor i närheten är väldigt välkomna kl 15 på söndag. Jag hade tänkt baka idag, det hade Alma också tänkt. Men jag bara orkade inte efter nattens mikroskopiska sömn så vi får ta det i veckan helt enkelt.

Nej, jag har inte planterat tulpanerna heller. Kan man sätta dom i krukor och ha inne istället?? Hinner dom upp till jul?

E somnar gott i sin säng om kvällarna. Dock går han upp om nätterna och lägger sig på golvet i dörröppningen och sover där. Vi förstår inte ritkigt varför han vill sova på golvet?? Så man får gå upp och lyfta upp honom igen. Fast man vet ju aldrig hur länge han legat där när man själv vaknar. I går natt hade han dessutom lyckats knö av sig hela pyjamasen och låg på golvet i bara blöja och med snuttefilten. Han har lite idéer för sig den pojken...

Jimmy har städat, jag har tvättat, veckomatsedel är gjord. Vi har hunnit med det absolut nödvändigaste iaf:-) Fast viktigast var ju att jag inte fick magsjuka utan kunde gå ut igår;-)

1 kommentar:

  1. Ha ha jasså hon gillar inte rosa & lila?
    Ja här är det tvärtom jag kan nästan gråta iböand för hon VÄGRAR att ha andra färger *suck*
    Hur vore det med mittemellan våra? ;-))
    Vad härligt det lät med utgång!!
    Kramar

    SvaraRadera