tisdag 25 november 2008

Jag ger upp...

Var till vårdcentralen med Jakob idag. Han hade fått prickar på hakan. Han har ju alltid prickar eftersom han har atopiskt skinn och är känslig för allt men dom här var värre än vanligt.
Självklart har han svinkoppor. Det är ju överjävligt smittsamt och han får inte vara på förskolan på hela veckan. Inte dom högst troligen smittade syskonen heller. Väl på apoteket så visar det sig att han inte är den enda i byn som smittats, penicillinet var slut! Men vi fick köpa två mindre flaskor istället, men dyrare. Dom hade sålt 7 eller 8 kurer bara idag...
Så nu måste vi trolla ihop den här veckan på nåt sätt. Imorgon ska jag vara hemma, torsdag får vi se hur vi ska få till, fredag blir spännande. Då har jag semester och ska på julmarknad med mamma. Vi skulle utnyttja vår sista semesterdag med barnen på förskolan (vi har tre sånna/termin) så att Jimmy kunde jobba. Tyvärr kan han ju inte vabba på fredag eftersom jag har semester. Men förhoppningsvis kan han kompa ut den eftersom han jobbade i lördags. Men det vet vi inte än så jag vågar inte hoppas allt för mycket på att få åka.

Hade tänkt baka pepparkakor i eftermiddag men sparar det tills imorgon eftersom vi ju ändå är hemma hela dagen då. Kanske hinner vi få alla formarna som jag och Alma skickade efter på Formina förra veckan då också...

1 kommentar:

  1. Åh visst har de jätte fina formar på formina!?! Lycka till med baket i morgon!

    SvaraRadera