måndag 24 november 2008

Snö och adventsstämning

Vi har som många andra fått bra med snö under helgen och framförallt sista dygnet. På jobbet har vi inget garage (eller jo, fast bara för tjänstebilar) så min bil stod på gatan hela dagen. Men jag kunde ändå inte låta bli att tycka att det var lite mysigt att pulsa i snön runtom bilen med borste och skrapa. Visst hade jag bara fingervantar på mig och frös lite, stövlarna har jag glömt impregngera så visst blev jag lite blöt men ändå, det är ju så mysigt!!

Åkte förbi Granngården på väg hem för jag hade hört talas om att dom skulle ha fina ljusstakar där. Hittade ingen som kändes rätt, däremot två svarta stjärnor på fot till det blilliga priset av 129 kr. Jag slog till! Sen hade dom en bedårande söt ljusslinga med änglar. Gick förbi den först och bara log lite. Men sen hade dom hängt upp den och tänt den och då blev jag såld. Var tvungen att köpa den också. Kan säkert hitta nån fin plats till den:-) När jag kom ut och satte mig i bilen började jag fundera över vad jag hade betalat, tyckte det lät lite. Jo, men visst hade hon glömt ta betalt för den ena stjärnan. Men jag är lite oärlig av mig när det gäller såntdär så jag gick inte in igen.... *hemska jag*

Väl hemma berättade Alma med stor inlevelse hur hon åkt både pulka och stjärtlapp nedför kullen på förskolan. Hon hade med sig två ljuslyktor hem av barnmatsburkar med grovt salt på, en som hon gjort och en som E gjort. Dom brinner fint i köksfönstret nu.

Vid nattningen sjöng barnen en massa luciasånger, märks att dom övar mycket på förskolan nu. Jakob tragglar en vers som han tydligen ska läsa i luciatåget. Å så mysigt det känns att höra dom sjunga alla sånger!

När dom somnat och jag röjt det värsta i huset kände jag mig tvungen att sätta upp stjärnorna. JAg brukar egentligen inte göra det förrrän fredagen innan första advent, är lite noga med det där, men nu gick det bara inte att låta bli. Å det blev så fint:-)

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt att sätta upp adventstjärnorna.. Bara för att du gjort det så kommer jag nog också att göra det i morgon, känns mer okey när någon annan gör det först..
    :-)

    SvaraRadera
  2. Kommer också att tjuvstarta i år... Längtan är extrem i år!
    Du har fått en award utav mig också ;-) Behöve inte publiceras (finns risk för kedjebrevs varning på den)
    http://oh-how-najs.blogspot.com/

    SvaraRadera