onsdag 26 november 2008

Godmorgon!

Nu är vi uppe och igång. Försöker hålla ungarna igång en liten stund till innan vi äter frukost, dom blir så hungriga innan lunch annars...

Igår kom barnens tidningar från Barnens Bokklubb. Jakob älskar att läsa i sin tidning och önska sig ungefär alla böcker. Men jag nöjde mig med Mamma Mu och Kråkans Jul och en bok med julsånger.
Planen för dagen är att kolla över så att alla ljusstakar fungerar inför helgen, stryka nån adventsgardin kanske och lite sånt pyssel på förmiddagen. Kolla om mamma är hemma så kanske vi kan ta lite förmiddagskaffe ihop dessutom. Efter lunch så tänkte jag dra igång med pepparkaksbak. Men på nåt sätt så måste E sova också samtidigt som jag tänkte få till nån fin bild med tre pepparkaksbagare också... Men det löser sig säkert.
Sen hoppas jag (Jimmy, om du läser så får du väl höra av dig om du tycker jag är helt dum i bollen) att det kanske går att hinna ta en sväng till stan ikväll. Jag behöver inhandla lite ljus på ikea och massa grejer till paketkalendern. Är bara E som ska få paket för dom andra två får legokalendrar. E ska få bilar och duplo så det blir ungefär samma sak ändå. Men vi får väl se vad dagen räcker till...

2 kommentarer:

  1. Shit! Hinner du med allt? :-p Hamnade framför datorn och inser att jag "måste" göra en beställning på panduro... =)

    /Sarah

    SvaraRadera
  2. Hoppas din dag är underbar utan fika tillsammans med sin mamma!

    kram

    SvaraRadera