söndag 9 november 2008

Helgen är visst redan slut:-(

Så fort det gick! Poff, så var helgen liksom förbi...



Snö
Har varit ett jäkla pissväder här i Småland i helgen, regnat som fasen. Vår sista lilla snödriva smälte bort i eftermiddags. Så nu var väl den vintern slut... Man hade ju kunnat tänka sig att jag eventuellt hade planterat mina tulpanlökar nu då, men icke. Imorgon kanske??



Feber
Är det inte den ene så är det den andra. Eller eventuellt den tredje. Underbart... Man kunde ju ändå på nåt sätt önska att den förste smittar båda dom andra så dom blir sjuka samtidigt. Men sånt flyt har man sällan... Så min helg som inleddes med VAB i fredags kommer fortsätta med VAB imorgon förmiddag. Jag som hade planerat in så mycket jag skulle hinna med imorgon. Kommer få ringa en kollega på morgonen och be honom kolla på en del saker. Dock kommer Jimmy hem till lunch så sen kan jag åka på mötet på eftermiddagen i alla fall.

Tillbaka till feberbarnen så försvann Jakobs feber efter 2 dagar. Alma fick feber i lördags kväll och borde då bli frisk imorgon kväll. Ungefär då insjuknar väl E. Kommer bli FK som står för vår julkassa i år...

Feber-Alma och jag gjorde köttbullar idag. Hon kommer definitivt få vara med och göra julköttbullarna i år, hon hade grym rullteknik! Jag hann inte med, hon gjorde dom snabbare och finare än vad jag gjorde. Måste ha med storleken på händerna att göra eller nåt. Grymt goda blev dom, blir nog middag imorgon med potatismos och lingonsylt.



IKEA
E vaknade idag och var blodig här och där. Undersökte honom noga och hittade tillslut ett skärsår på tummen. Försökte hitta vart i sängen han lyckats skada sig. Han måste på nåt sätt fått in handen under madrassen och sen skurit sig på en nubb som satt i botten. Nu fick vi iaf tummen ur och åkte till IKEA och köpte madrass till juniiorsängen som min mamma hittat i sitt förråd. Vi är verkligen överhemska föräldrar så trots att Alma är sjuk fick hon hänga på. Hon fick Alvedon och så fick hon åka vagn. Jimmy frågade vad jag trodde folk tänkte om oss som kom med värsta stora barnet i barnvagn. Sa att dom förmodligen tyckte att vi var slappa föräldrar (för det brukar jag tänka när jag ser barn som är uppenbart för stora för att åka vagn sittandes i sulky eller dyl) men att vi väl får ta det då. Fast vi var rätt ensamma kl 16.30 en söndagkväll på ikea så det var nog rätt lugnt ändå. Bad en expedit om hjälp att hitta madrassen. Hon svarade tvärsäkert at dom inte hade nån sån madrass. Jag sa att det på hemsidan stod att det fanns typ 35 st i varuhuset. Hon ombestämde sig då och kollade i datorn. Sen vart hon väldigt trevlig och tillmötesgående. Jäkla tur att jag kollat innan jag åkte!

Avslutade besöket i stan på McDonalds. Flötigt och inte så värst gott, men mätta blev vi i alla fall och slapp laga mat när vi kom hem runt 19-tiden.



Fars Dag
Här firade vi som tidigare nämnts med frukost på sängen och tre kallingar som Alma själv valt på KappAhl. Helt otroligt nog så har hon lyckats hålla tyst ända sen i torsdags tills idag med vad vi köpt. Fast när hon överräckte paketet i morse sa hon: Här får du dina kalsonger. Sötis;-)

Jimmy var hos sin pappa idag och vi var hos min pappa igår. Han bjöd på middag och fick en flaska Gin av mig och min syster och en flaska Grape Tonic av ena brorsan. Lite senare på kvällen invigde han presenterna och bjöd på GT:-)



Ny dator
Jimmy har skaffat sig en sån där liiiten dator som Telia gör reklam för på TV just nu. Han behöver verkligen en sån i sitt jobb som politiker så det är väl jättebra. Det som är lite mindre bra är att hans tekniska kunnande vad det gäller datorer är något begränsat. Så nu sitter han med instruktionsbokenoch försöker få igång alltihop. Ibland bara känner jag att jag inte orkar fixa allt utan att han faktiskt får försöka lösa det själv. Rätt ofta hör jag dock "Martina, kan du kolla här" med väldigt vänlig röst;-)



KALMAR!!!

Måste ju skicka ett stort GRATTIS till Kalmar FF som vunnit SM-guld idag! Helt otroligt roligt att lilla Kalmar som har halva truppen bestående av Smålänningar lyckats vinna. Inget stockholms/göteborg/Malmö-lag så långt ögat kan nå, närmsta konkurrent var Elfsborg från Borås. Grymt kul, ochn yttigt för fotbollen!!

Sen måste man ju tycka lite synd om IFK Norrköping som återigen måste lämna Allsvenskan. Tänk när vi satt på Bollens tak (studentboende alldeles intill Idrottsparken i Norrköping) och kollade på fotboll mellan träden, det var tider det...


v46
Shit vad tiden går fort, det är ju alldeles snart första advent och sen säger det bara svosch så är julen här. Måste shoppa mer julpynt!!! Men iaf, under veckan som kommer ska vi på handledning för familjehem, förutsatt att vi lyckas hitta barnvakt till sötnosarna. Till helgen är det troligen party på gång med Sara & Hanna. Har fixat skjuts hem och hoppas kunna vara ute lite längre än sist då jag "blev sjuk" under kvällen och fick åka hem alldeles för tidigt... Matlista har vi inte gjort, men vi har iaf köpt en anslagstavla att skriva upp matlistan på;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar