måndag 10 november 2008

Namnsdag

Vet inte när det hände senast att jag blev så här uppvaktad på min namnsdag. Fick massor av sms i morse och flera på jobbet, sånna som jag knappt pratar med annars, kom och gratulerade. Sen när jag kom hem så mötte Alma mig o dörren med ett jättefin kort som hon gjort. Hon hade ritat blommor, en sol och en gubbe, som nog var jag. Sen hade hon skrivit hela mitt namn. Givetvis hade Jimmy hjälpt henne med vilka bokstäver det skulle vara, men det gick absolut att se att det var mina bokstäver fast det var första gången hon t ex gjorde ett "R". Jag hade önskat mig Leila Lindholms A piece of cake men den fanns inte i affären där Jimmy kollade och dom sa att den var slut på förlaget. (sen lyckades jag hitta den på AdLibris ikväll så nu har jag skickat efter den själv) så jag fick en lampa istället! En skitsnygg lampa över matsalsbordet. Jag har tjatat jättelänge om att vi skulle byta ut den vi hade och nu hade Jimmy tydligen tänkt till lite. Fasen, börjar få till det rätt så enhetligt i vardagsrummet nu, typ bara 7 år sen vi flyttade in;-) Ska försöka hitta en bild på nätet på lampan och lägga upp men eftersom maken inte kommer ihåg vad det är för märke eller nåt så är det lite klurigt...

2 kommentarer:

  1. Tack.. hoppas på att vara frisk snart.
    A peice of cake ja.. den vill jag också ha .. Vad mysigt att bli uppvaktad på nammnsdagen .. MYS. Vilken familj!
    Kramar
    Widenskan

    SvaraRadera
  2. Kikar tillbaka :-) Vilken mysig blogg du har! Jag gillar texten "jag är ingen supermamma"!

    SvaraRadera