måndag 10 november 2008

Pennor!

Jag har ett problem på jobbet. Mina pennor försvinner jämt. Man kan ju tycka att när man jobbar bland en massa folk som har till uppgift att se till att folk följer lagar borde kunna få behålla sina pennor. Men det funkar inte. Jag har nu utarbetat två alternativa lösningar. Båd kommer kosta mig lite pengar, vilket det egentligen inte borde göra. Men det kanske det kan vara värt om man slipper leta rätt på en vaktmästare ett par gånger i veckan om be om nya pennor.



Alternativ A: Köpa in rosa pennor. Ingen kommer kunna stjäla dom utan att bli påkomna. Ingen kommer vilja stjäla dom för än så länge har jag inte träffat nån som gillar rosa. Nackdel: Det är jäkligt svårt att hitta rosa pennor som skriver blått eller svart. Vill ju inte signera papper med rosa text...



Alternativ B: Köpa en Dead Fred från http://www.coolstuff.se/. Tror ingen skulle ta min penna då heller, men det kan falla på att jag själv inte kommer komma ihåg att sätta i pennan varje gång jag lämnar kontoret...

2 kommentarer:

  1. Haha lätt en dead fred.... =)

    SvaraRadera
  2. Jag har samma problem på mitt jobb, släpar mina pennor i väskan varje dag... Penfodralet jag har är så fullt så nu har jag även en apotekspåse full med pennor i väskan.... Aj lööööv mina pennnor :) // Sol

    SvaraRadera