måndag 17 november 2008

Sminkskola??

Läste en artikel i tidningen idag som gjorde mig lite upprörd. Kanske en småsak i det stora hela, men ändå. Både jag och Jimmy jobbar nog rätt mycket för att våra barn ska få lika uppfostran, oberoende av vilket kön dom råkat födas till. Försöker tänka att vi har tre barn, inte två killar och en tjej. Men vår kommun verkar inte jobba likadant. Man har haft en sminkdag på högstadiet där tjejerna fått hjälp av en make-upartist. De få killar som var anmälda fick tyvärr inte plats utan tjejerna fick förtur!!! Vad är det för värderingar dom vill förmedla med det?

Mer om artikeln finns att läsa på http://jimmyhenriksson.blogspot.com/2008/11/smink-p-schemat.html

1 kommentar:

  1. Fast jag hade nog behövt en sminkskola när jag gick på högstadiet ;-)) Kan se så här i efterhand att jag var nog inte så snygg som jag gärna själv ville tro ;-))
    Vilken fin Bunke du hade
    Kramar

    SvaraRadera