måndag 17 november 2008

Mina favoritsaker

Inspirerad av helene306 har jag också tagit kort på några små favoritsaker hemma hos mig. Det finns massa saker jag tycker om i vårt hem, men så finns det vissa små saker som liksom bara gör mig glad i hela kroppen när jag tar fram dom eller använder dom.





Bland annat älskar jag min rosa Kenwood. Nu syns den inte jättebra på bilden, men man ser färgen. Alma är djupt koncentrerad på cupcakes-smeten som hon håller koll på, hon har fått order att vispa det fortaste som går tills smeten är vit. Hon tar sin uppgift på allvar;-)



Jag har tre skålar i melanin, dom som Sigvard Bernadotte designade en gång för länge sen. Min mamma hade en brun och en gul när jag var liten. Jag har en röd (som åker fram nu till julbaket) och två rosa som jag använder så ofta jag bara får tillfälle. Här står den minsta på Leilas A piece of cake. I somras fick jag även en rosa slev i samma serie av mamma. Om nån inte förstått det så JA, jag gillar rosa;-)


Sen har Jimmy köpt en grej som jag verkligen uppskattar. En linnedisktrasa. Den är fantastisk! Den luktar inte äckligt. När den börjar kännas lite ofräsch kokar man den i typ 1 minut i lite såpavatten så känns den som ny. Den är grov i konsistensen och tar bort smuts jättebra. Man slipper märka att disktrasorna visst är slut. Man sparar på miljön. Kort och gott helt underbar! Vi har köpt vår på KoiJ i Jönköping men den fanns inte på deras hemsida, dock finns det liknande här. Väl värda en hundring!!








För den som undrar så blev cupcakesen helt underbart goda, fluffiga och luftiga. Gjorde en frosting med vit choklad och philadelphiaost. Mums!!

2 kommentarer:

  1. Kul att inspirera någon! Åh, knäppt nog blev jag sugen på en linnedisktrasa, en grön isf :-) Jag är verkligen helt dumbo i bloggandet, men hur gör man för att få såna smidiga klicklänkar du har gjort? Klickade jag på "här" så kom jag till sidan, hur göra?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag var tvungen att prova att länka. Du fick bli försöksperson om du inte misstycker?

    Jag vet inte vad jag grejar med men jag lyckas alltid få in en massa luft när jag lägger in bilder och text. Ibland blir det jättebra och ibland är det flera meter mellan bilder eller text. Inte kan det väl vara jag som gör fel?

    SvaraRadera