torsdag 13 november 2008

Nä, jag är verkligen ingen supermamma...

Fick jobba över idag. Hde sjukt mycket att göra, som beslutades igår och som måste vara klart imorgon. Fint va? Men ialla fall.. Mamma hämtade barnen och sen hämtade Jimmy dom hos henne. När jag kom hem var jag helt uppe i varv efter den svettiga dagen med 11 timmars arbete. Kunde inte sitta still vid matbordet, fixade med en massa annat samtidigt som jag åt med familjen. Glömde hälsa på barnen först t o m :-( Kände mig urskruttig som varit borta precis hela dagen och sen knappt hinner hälsa på dom. Sen blev jag sjukt trött så jag inte orkade lyssna på allt dom berättade eller leka med dom heller.

Efter maten trodde jag att klockan var 17.30. (Väldigt märkligt eftersom jag åkte hem 17.50). Så istället för att lugnt sätta barnen framför bolibompa gjorde jag ett försök att piggna till och plockade fram handdockorna och så körde vi lite teater, Alma var krokodilen, jag var fisken och Jakob var zebran. E skrattade så han tjöt och vi andra hade också riktigt roligt. Tyckte E verkade lite trött.

Inser att klockan visst är sju, och inte bolibompadags som jag trodde... E brukar somna halv sju. På med pyjamas. Inser att vällingen är tokslut. Inser vidare att han nog måste ha vällingen för att komma till ro i stora sängen. Är ensam hemma. Är långt till affären. Värmer mjölk med den halva teskeden välling jag lyckas få ut ur förpackningen och tillsätter lite maizena för att det ska tjocka till sig lite. Men han sa inget, drack upp alltihop och somnade bums... Stackarn, inte ens riktig välling får han...

2 kommentarer:

  1. Hehe, maizenamjöl i vällingen.. Men vad gör man inte för att de små söta liven ska må bra och få somna tryggt och skönt. Jag tycker det var en superbra idé :-)

    SvaraRadera
  2. tycker du är helt underbar som tar dig tid med ungarna när du kommer hem, trots att du är trött och uppe i varv!

    heja dig! :)

    SvaraRadera