onsdag 7 januari 2009

Vitt??

Fick en katalog med tyger och gardiner idag. Hittade jättefina skira gardiner med nåt svagt rosa blommönster på som jag genast kände för att sätta upp i mitt nya sovrum. Bara ett litet problem. Det är terracottafärgade väggar där inne. Funkade jättebra när det bodde barn där och man kunde ha mycket färg på väggarna att matcha med. Men det funkar inte till dom gardinerna... Kan man tapetsera eller måla om ett helt rum i t ex vitt bara för att man har hittat ett par fina vårgardiner??? Fanns även en liten romantisk rosa lampa som skulle vara fin till i fönstret...

6 kommentarer:

  1. Det är klart man kan! För hur snyggt är terracotta egentligen? Måla du bara! Eller hiva hit det där fina till mig! ;-) ;-)

    SvaraRadera
  2. Klart man kan!
    Vitt blir väldigt harmoniskt också, så jag kan nästa lova att du kommer vara med utsövd efter en natt i ett vitt sovrum.

    SvaraRadera
  3. Vitt är bäst! Då kan du ha vilken färg som helst i sovrummet och det kommer att passa alldeles utmärkt!

    /NK

    SvaraRadera
  4. Oh klart att man kan! Jag är helt galen i vitt för tillfället, fungerat ju till allt! O gardinerna lätt ju riktigt fina=D

    Haha, då är vi HELT tvärt om=D Tycker inte alls om att spela teater framför folk jag inte känner. Fast, när jag läste idrottskurserna så fick vi hitta på massa löjliga saker inför varandra och det var den bästa tiden under min skoltid. Fast då kände jag alla som jag läste med, blev bara en rolig grej då=)

    Jobbar du som fritidspedagog nu?

    SvaraRadera
  5. du har nåt o hämta hos mig :-))

    SvaraRadera
  6. Klart du kan!

    Enklast är iofs att välja andra gardiner för att slippa arbetet som målning innebär men å andra sidan kvarstår problemet om väggarna inte matchar gardinerna.

    Blaska på du!

    Kram!

    SvaraRadera