måndag 26 januari 2009

Snart februari???

Hur gick det till?? Det börjar ju smyga sig på en massa roligheter nu, jag har inte ens reflekterat över att det är på ingång...

Melodifestivalen börjar nästa helg. Jag brukar vara helt taggad inför melodifestivalen men i år känner jag mig inte fullt så laddad. Beror nog på flera saker. Dels så ska jag inte på någon deltävling/final/genrep öht, något jag gjort nästan varje år sen 2002. Jag gillar inte Petra Mede. Hon är jättebra i Morgonsoffan, men när hon ska prata "spontant" och vara sig själv är hon riktigt riktigt irriterande. Jag fixar inte henne! Sen vågar jag inte längre hoppas på att vi ska få testa BWO ute i den stora världen. Jag är övertygad om att dom är dom enda som nånsin skulle kunna ge Sverige segern igen. Möjligen Måns Zelmerlöv också, men då måste det vara en sjuhelvetes låt.



Alpina VM börjar i nästa vecka. Heja Anja och Jessica!! Jessica Lindell-Vikarby tog sin första VC-seger idag. Tyvärr minns man ju hur Jens Byggmark vann dubbla guld i tävlingen innan VM för två år sen och sen körde ur vartenda åk i VM typ...



Sen har jag även insett att det inte är allt för många omgångar kvar i elitserien innan slutspelshockeyn börjar!! Underbart!!! Laget i mitt hjärta har dessutom efter en usel inledning på säsongen klättrat upp som nummer två i tabellen. Även om det vore sjukt roligt om HV71 kunde försvara guldet från 2008 så hoppas en liten del av mig att LHC ska få vinna, det är dom fasen värda!!!

1 kommentar:

  1. oooo melodifestival :-D

    Tack för att du påminde mig om nåt väldigt viktigt jag hade missat :-D

    SvaraRadera