onsdag 14 januari 2009

Vaddå våtservetter???

Har läst i otaliga trådar på FL att våtservetter aldrig bör användas i ett barns rumpa utan bäst passar som rengöringsmedel. Har läst om folk som städar allt mesd våtservetter. Nu är ju jag ingen supermamma utan jag använder självklart våtservetter till E och har gjort till alla mina barn. Visst använder jag vatten och pappersservetter också, men ofta blir det våtservetter.
Men nu till anledningen till mitt inlägg.

Nu, på resande fot, så skulle jag städa lite. Barnen har målat med tuschpennor på bordet och golvet. Det är lungt tänkte jag, jag har ju våtservetter. I helsike heller. dom var ju värdelösa. Tog inte bort ett enda dugg, förutom typ fil och yoggi och sånt, som jag likaväl kunde tagit bort med disktrasan liksom... Fick läna rengöringsspray av grannen. All tusch gick inte bort, men bra mycket mer än vad det gjorde med våtservetterna.

Jag vet inte, är det bara vissa märken som fungerar? Jag har ICA:s, dom kanske inte funkar som rengöringsmedel?? Vilka är det i så fall som fungerar? Vilka ska jag köpa för att få bort resten av tuschet?

4 kommentarer:

  1. Tja, jag har hört att Pampers... även Natusans våtservetter kan göra susen ;-)

    SvaraRadera
  2. Natusans använde vi till D. De tog bort insmetad mockaruta från vår vita soffa. Då började jag fundera lite men använde servetter gjorde jag ändå :-) Icas är inget bra till tusch;-)

    SvaraRadera
  3. Jga körde coop extras då de skulle innehålla minst antal felaktiga ämnen. Men jag vet inget mer än t-röd som tar bort tusch

    SvaraRadera
  4. tänkte bara tipsa om en schyst site med de bästa köks- och bakprylarna!

    http://bagarenochkocken.se/shop

    hoppas hela familjen kommer hem med benen i behåll och att knät läker fort!

    kram!

    SvaraRadera