lördag 10 januari 2009

Jäkla TV4

Jag erkänner, dom har mig i sitt grepp!! Jag kan bara inte låta bli att titta på TV4. Jag tittat på Let's Dance och jag älskar det. Det är underbart. Det är vackert, det är humor och Jessica Almenäs har grymt märkliga kläder så man bara måste ju kolla...

Innan jul följde jag Stjärnor på Is slaviskt, vilken kanal gick det på nu igen... Jo men visst, TV4... Vad har jag kollat på ikväll?? Självklart Körslaget.
Jag tycker ändå att jag får titta på körslaget eftersom jag sjungit i kör massor av år. (Ska faktiskt hoppa in i vår gamla kör i ett par månader nu, ska bli så underbart, förutsatt att vi lyckas lösa det med barnvakt osv, dvs alla anledningar som gjorde att vi slutade. Men nu är det för så kort tid så det borde gå)
Körslaget är ett rätt skönt koncept tycker jag, har inte förrän nu insett att dom gör arren själva, då är det ju liksom på riktigt som dom är körledare. Bäst klang och bäst arr hittills tycker jag att Eriks kör har/gör. Är besviken på Magnus kör, han som är sånt musikgeni borde kunna göra bättre! Ikväll tyckte jag att Hanna kunde gjort så otroligt mycket mer av Gabriellas sång, tyckte inte dom förmedlade känslan i sången och det var lite tamt och lite kort.

Ni ser, jag skriver dessutom ett helt jäkla blogginlägg om TV4:as program, dom har verkligen fångat mig....

1 kommentar:

  1. ha ha men det är rätt mysigt att titta på tv4as program jue.
    Körslaget är grymt tycker jag, har väl aldrig gillat körsång innan :-))

    SvaraRadera