torsdag 22 januari 2009

Spännande boende

Jag har varit på befälsmöte från igår tills idag. Inte för att jag är något befäl, men jag jobbar nära befälen varje dag och är deras administrativa stöd. Så jag får åka med på deras träffar och räknas på nåt märkligt sätt in i gruppen.
Eftersom myndigheten under året ska spara duktigt med pengar har chefen letat billigt boende och konferensmöjlighet åt oss. Jag hoppas att det var jättejättebilligt... Först när vi kom dit så trodde den lilla tjejen som tog emot oss att vi skulle bo i tre rum, det var fyra bäddar i varje rum. Men vi hade bokat så att alla skulle ha varsitt rum. Då blev hon lite kort i tonen. Men vi fick varsitt rum. Å tur var väl det, rummen var pyttesmå och det var grymt trångt mellan alla sängarna. Hade man bott fler än 1/rum hade det nog varit syrebrist på morgonen. Vi fick lunch när vi kom. När man tittade på maten visste man inte riktigt om det var nåt man skulle äta eller om det var nåt man hade ätit som kommit upp igen. Vi frågade tjejen vad det var. "Jag vet inte, nåt potatis och kött" var hennes mycket engagerade svar. Så vi vet fortfarande inte riktigt vad det var vi åt. Det var jättekallt i allmänna utrymmena och på rummen. De flesta rummen hade dock element så vi fick upp värmen ganska så snabbt. Dock var det en chef som var med som inte hade något element på sitt rum. Han hade ca 14 grader där inne i natt... Toaletterna var också iskalla. Samt täckta av ett lager damm. Det var nog ett ganska så barnvänligt vandrarhem för det fanns pottor, barnpallar, skötbord och barnkrokar på toaletterna. Allt var grått, helt täckt av klibbigt damm. *ryser* Jag antar att det mest används sommartid, men ändå, ska man hyra ut så får man väl städa till lite även om det är vinter.

Frukostbuffén bestod av fil, smörgås, kokt ägg, smörgåsmargarin (ryser igen), tomat, gurka, skinka och juice. Sen fanns det kaffe i en rostig termos och ljummet tevatten. Tepåsarna var från euroshopper och den dryck som blev när den legat i det ljumma vattnet var inget jag skulle vilja kalla för te...

Jaja, själva mötandet gick bra, vi fick mycket gjort och fattade mycket beslut som förhoppningsvis kommer göra det här halvåret ännu smidigare och roligare än det förra:-)

3 kommentarer:

  1. Låter (inte) som ett trevligt boende ...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Usch vad äckligt det låter :-( Bra att konferensen var bra i alla fall.

    SvaraRadera