torsdag 29 januari 2009

Idrottstokig

Jag får erkänna att jag är lite idrottstokig. Jag längtar alltid till större evenemang, förbereder mina ledigheter så dom ska passa OS och VM osv och jag gråter när Sverigt vinner, jag gråter när Sverige gör mål, jag gråter när jag ser Kalla staka sig upp för slalombacken, fast att jag vet hur det går och jag gråter när jag ser klipp från fotbollsVM-94. Sån är jag.

I min ungdom, fram tills att jag var ca 19 år ägnade jag massa tid åt olika idrotter. Jag spelade fotboll och bandy, spelade basket ett litet tag och hade självklart idrott som extra tillval i gymnasiet, vilket till mammas förtret innebar att jag hade fyra gymnastiklektioner i veckan (som för mamas del då innebar rätt mycket tvätt). När jag flyttade hemifrån spelade jag lite innebandy mest för skoj men sen har det gått käpprätt utför. Nu är jag rätt nöjd med att titta;-)

Hursomhelst, nu har jag hittat till svt sports vinterblogg och den är riktigt underhållande. Kommentatorerna kan inte bara prata, dom kan skriva också:-)




1 kommentar:

  1. Åh en sporttjej..
    Jag önskar att jag var lite mer intresserad.. Men kanske kommer det när man fattar reglerna?
    Men jag gillar att titta på männens rumpor när de sparkar fotboll :-))
    Kramar Christine
    Ps: Nu skall jag läsa ikapp här

    SvaraRadera