torsdag 1 januari 2009

Summa summarum

Ska man ge sig på ett försök att summera 2008?

Det har varit mycket sjukdomar. E har vait på akuten och blivit sövd och sytt fast sitt finger, han har varit på barnakuten med rotavirus och blivit inlagd för hotande uttorkning, han har undersökts för en massa olika saker som kan göra att han inte går upp i vikt. Men sen har han kryat på sig, går upp i vikt och är nog den som varit minst sjuk under hösten. Däremot var november en månad med extremt mycket vab på Jakob och Alma. Hoppas på ett friskare 2009.

Vi har varit ute och farit en del. Vi har varit i Skåne några gånger hos Jimmys bror. Om sommaren är det nästan som att åka på semester att komma dit! Vi var över i Finland en sväng och hälsade på kära vänner som jag träffat via familjeliv.se. Vi åkte ihop med goda vänner till Göteborg och gick på Liseberg. Jag 0ch barnen tog tåget en dag och åkte till Norrköping och shoppade. Under våren var vi ute på en hel del små utflykter eftersom jag då var i stort sett helt ledig med E. Testade även att jobba halvtid ett tag, hade det varit ekonomiskt hållbart och förenligt med min tjänst hade jag kunnat göra det jämt!

Under 2008 firade maken och jag 11 år tillsammans, varav sju som gifta. En av mina äldsta vänner har äntligen förlovat sig och min stora lillebror har blivit sambo med en mycket trevlig tjej. Jakob har skaffat tjej, Linnea heter hon och dom har hängt ihop ända sen augusti nu.

Jimmy jobbade natt första halvan av året, något som han, tack och lov, slutade med sen. Jag började min nya tjänst den 10/1-08 så det är ju ett år nu kan man säga, även om jag bara jobbade 1 dag i veckan i början och sen halvtid och inte på allvar tog över förrän i maj.

Jag har inte funderat så värt jättemycket under 2009, inte funderat särskilt mycket över vad som kommer ske osv. Bara att vi ska till fjällen om 10 dagar, vi ska fylla år hela högen, förhoppningsvis blir det en sommar med sol och Jakob ska börja förskoleklass och fritids till hösten. Jag hoppas att alla får vara friska, förutom en massa förkylningar och sånt man ändå inte kommer undan. Jag hoppas att bilarna rullar på och att vi kommer lyckas få till lite små renoveringar i huset...

GOTT NYTT ÅR OCH GOD FORTSÄTTNING!

/Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar