onsdag 28 januari 2009

Visst ja!

Idag har jag jobbat. Kom till jobbet i god tid, röjde lite bland papper, läste mail, lite vanligt sådär kontorsmorgon helt enkelt. En kollega tittar in och småpratar lite. Säger att hon såg nya aspiranterna nu på morgonen. När jag hör ordet aspirant börjar min hjärna snurra. Vad är det för datum? Vad är klockan? Var det idag jag skulle ha en genomgång med aspiranterna? Snabb koll i almanackan. Jo men visst. Samling om 5 minuter... Herretider, jag hade helt glömt bort detta! Stolpar ner lite vad jag håller på med och vad jag vill gå igenom och springer sen till samlingen. Som tur är börjar vi med kaffe så jag hinner samla tankarna lite.

Jag och en chef har 75 minuter till vårt förfogande. Han är klar efter 15.... Som tur är så har jag ansvar för personalplaneringen, och det väcker ju alltid en masa frågor. Så jag inledde lite och sa att dom fick fråga så mycket dom ville. Å det gjorde dom... Men jag tror jag fick fram allt jag ville ha fram plus en hel del annat. Jag tror att dom fick kläm på vad jag sysslar med också för redan i eftermiddags kom en in och ville ha hjälp:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar