söndag 18 januari 2009

Ikea

Vi var lite wild and crazy och vågade oss på att åka till ikea i eftermiddags. Söndagar är lite av ett lotteri, ibland är det rätt lungt med folk, ibland sjukt mycket. Vi lyckades iaf få en familjeparkering jättenära entrén så det började bra. Var inne på A6 en sväng först och handlade te, en pärm och en mapp och två rosa pennor som skriver blått. Äntligen! Nu jäklar ska ingen sno mina pennor på jobbet. Å gör dom det så kommer jag hitta dom, utreda brottet och förkunna fällande dom på stört!!

Sen var det dags för ikea. Vi skulle bara ha lite. Yeah right... 1300 spänn fattigare kom vi ut på andra sidan. Men då har Alma fått en vajer med två gardiner på till ingången på sitt rum, vi har köpt fyra sorteringskärl för återvinning, fyra snygga förvaringslådor till alla julsaker som nu ska organiseras på allvar, ett nytt te-glas sen jag och Heléne lyckades slå sönder ett på nyårsafton, tre blomkrukor, en mikrohuva till mikron eftersom vår gamla smält sönder, glödlampor, lampskärmar och säkert lite annat smått och gott. Det var rätt mycket folk men ändå överkomligt. Bäst var att jag träffade Johanna, en mammaledig kollega som jag saknar!

Väl hemma igen var det dags att ta hand om alla inköpen. Almas rum blev jättefint! Ska bara köpa lister och sätta upp också, sen kan ni få se bilder;-) Jullådorna börjar fyllas på, måste ta det lungt bara så att det blir bra gjort. Ska göra klart imorgon när barnen somnat. Vi har fått upp lampor i alla rum som ersätter stakar och stjärnor och bytt alla gardiner. Så jag är rätt så nöjd nu:-)

1 kommentar:

  1. Ja, ibland kan det bli dyrare än tänkt men ni verkar ändå tänkt igenom era köp och har behov av dom! Ofta brukar det bli (talar för egen del) att saker köps för att de kan vara "bra att ha" och sen hamnar någonstans ochh inte används ;-)

    Kram!

    SvaraRadera