lördag 17 januari 2009

Jag tycker inte det är kul...

...jag är väl inte som andra jag. Men jag gillar verkligen inte att plocka ner julen! Okej, tomtar och sånt går väl bra, men stjärnorna, ljusstakarna, granen och gardinerna vill jag ha kvar. Men eftersom jag har lärt mig av mamma att allt ska ner tjugondag knut så har jag idag (vet att jag är lite sen, men vi var ju i Lindvallen på den rätta dagen) plockat ner rubbet. Å det är så tråkigt, mörkt och tomt nu! Köket är lite trevligt för där fick jag på en vårlöpare i glada färger och en vas tulpaner på. Men det får inte bli för mycket vår i huset än, det är fortfarnde 1,5 månad kvar av stearinljuseldande och vinter! Om man börjar suga ut det goda i våren för tidigt blir det ju inget kvar tills den riktiga våren och ljuset kommer. Jag fyller om ganska så exakt 5 veckor och när jag fyller ska det vara massor av snö, jättekallt och sol. Alltså vinter, inte vår.

Å en sak till. Hur F-n kunde Robert Wells åka ur körslaget?? Vem röstar på Magnus? Hans kör har inte alls nån bra klang och är mer allsång än körsång. Jag var bombsäker på att finalen skulle stå mellan Erik och Robert då dom har dom absolut klart bästa körerna, rent musikaliskt och arr-mässigt. Så nu får jag väl säga att Erik kommer vinna då.

1 kommentar:

  1. Är övertygad om att det var så! Deras version av Candyman var grym!

    SvaraRadera