tisdag 2 december 2008

Varför pensionsspara???

Jag är övertygad om att jag och maken kan avsluta vårt pensionssparande på stört. Anledningarna??

Jakob: Klipskaste ungen jag träffat på länge. Han är liksom riktigt skol-smart. Man kan ju vara klok och smart på en massa olika sätt, men han är en såndär som jag tror kommer ha grymt lätt för sig i skolan. Inte ett sånt där talented child eller vad det heter, men ändå snabbtänkt och klipsk. Han kommer kunna gå långt som tusan om han bara håller motivationen uppe. Han läser och räknar, det är det roligaste han vet. Han kommer få The Little Professor i julklapp, kommer passa honom utmärkt!
Tänkbara yrken: Civilingenjör (astråkigt, jag vet, dessutom är civ.ing-studenterna rätt läskiga), rymdforskare, läkare. Eller så blir han polis som han själv säger men då får han se till att jobba på Rikspolisstyrelsen så han drar in dom stora pengarna till mor och far;-)

Alma: Vår egna lilla estet. Sjunger jättebra. Älskar att dansa. Uppskattar det vackra i livet. Kan sitta alldeles fastnaglad i soffan och njuta av konståkning. Är en teaterapa som älskar att synas överallt. En dramaqueen av rang. Ritar och målar fyndigt och duktigt. Även om hon just nu är inne i en period av att trycka in så mycket färger det bara går på ett papper typ. Men t o m då blir det snyggt, alla konstnärer målar ju inte figurativt.
Tänkbara yrken: Musikalartist, sångare (eller sjungare som hon själv säger då) skådespelerska, inredare, journalist osv. Fasen, låter som riktiga Fisk-yrken, men hon är Vädur men bara två dagar efter Fiskarna;-)

E: När E kom hit hette han ingenting enl skatteverket. Hans föräldrar hade inte skickat in papprena på det. Så han hette bara ett efternamn. Jag skojade lite och frågade om han inte kunde få heta Zlatan i andranamn. Det fick han inte. Men det borde han fått! Sista tiden har det uppdagat sig vilket otroligt bollsinne killen har! Han fick en egen boll igår, en mjuk. Den går nästan upp till knäna på honom, men han dribblar den ändå! Å har dessutom hyfsad koll. Körde lite passningar, han fattade direkt. Måste vara det sydamerikanska blodet han har i ådrorna. Sen är han i samma klass som Ronaldhino när det kommer till filmningar. Han skulle nog kunna övertyga domaren om att benet var brutet för att han fått en touch på hälsenan typ. Så vi får ju hoppas att han minns sitt gamla familjehem när han spelar i Premier League eller Serie A....

5 kommentarer:

  1. ja för tusan, sluta spara på en gång, med sådana ungar. Min dröm är att få ett såpass begåvat barn att jag kan sluta jobba redan vid 50 :)

    SvaraRadera
  2. Jag ser direkt att du har rätt, det är bara att lägga ner sparandet kommer inte att behövas :D....
    Och du gav mig ett bra tips där, någon av dom fyra jag har borde väl bli rik nog att ta hand om resten av oss....:D
    // Sol

    SvaraRadera
  3. "Tycker jag med!! Visst var han och föreläste för oss när vi pluggade? Eller var det bara för oss fritidspedagoger kanske?"

    tror det bara var för er privilegierade fritidspedagoger... ;) Men han är fortfarande en skön kille!

    dags för oss att jobba lite på vårt "pensionsparande", då... vi ligger ju lite efter...

    SvaraRadera
  4. Hallå Tjejen
    Ja om jag säger så här, de skriver om hu polisen skyddar "de sina" ;-)
    Tex. poliser som slår.. och vilken press de sätter på poliser att vara hårdnackade..
    jag kommer från en polisfamilj så jag känner igen mig..
    Sen arbetar jag ju mot polisen nu också ,-) Så du är också i den branschen.. Spännande! Du kommer inte att bli förbannad men det ligger en del i det som skrivs :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jag är gift med en civilingenjör som även läste civilekonomi samtidigt. Han är varken tråkig eller läskig och tack vare honom får vi uppleva USA. Att han sen kan vara lite associal beror på uppväxten och inte utbildningen. Så det så ;)

    SvaraRadera