söndag 14 december 2008

En liten arbetsvecka kvar...

...sen ska jag ha jullov! Eller ja, det heter väl semester och föräldraledigt iofs, men det känns som jullov:-) Från den 19/12 till den 16/1 ska jag jobba ynka fyra dagar!! Underbart!! Fast samtidigt inte så jättekul när man tänker på att ingen annan gör mitt jobb. Det kommer alltså samlas en hel del på hög under dom här veckorna. Men efter en sån rejäl ledighet har jag väl superplusmycket energi antar jag;-)

Idag har Jimmy och Alma köpt en gran. Så jag har gått omkring hela dagen och sjungit på den här:


Man kan ju tycka att vi med 8 ha att leta gran på borde kunna hitta någon men just nu finns det inga granar i rätt storlek här. Så då får det vara värt 300:- att få en som passar.

Jag har tvättat en massa och Jimmy har gjort julgodis. Jag och Jakob passade på att pynta lite när vi var ensamma, han plockade upp sak efter sak ur lådan och ögonen tindrade. "Kolla, mamma, kolla den här! Den kan vi sätta på min hylla!" "Mamma, den här ska ju stå på pianot ju". Så det var otroligt mysigt. Ikväll satt Jakob och Alma med ängelklistermärken och satte på papper. Jakob gjorde en hel änglakör sa han. Vart har han hört det ordet??

1 kommentar:

  1. hahahahahaha underbar låt!

    Gossen min ville höra den om och om och om igen nu :)

    SvaraRadera