onsdag 10 december 2008

En mysig dag!

Började dagen med underbar hotellfrukost med båda äggröra, bacon och underbart grovt bröd. En kopp grönt te med en citronskiva i.

Sen fortsatte utbildningen. Jag inser gång på gång att jag är fruktansvärt priviligierad på mitt jobb och har det väldigt bra. Äter lunch på ett café, grillad foccacia med lax och philadelphiaost. Pratar lite med ett par från Jämtland. Går tillsammans med en tjej från Örebro tillbaka. Sitter med en kvinna från Norrköping på utbildningen.

När vi är klara ger jag mig ut på en promenad. Hade hört att kyrkan skulle vara väldigt fin så jag försökte hitta den. Hamnade på en pandurobutik på vägen:-) I eftermiddag var det dock jäkligt kallt så jag frös rejält om hakan och kinderna när jag varit vid kyrkan och började gå hemåt. SOmnade en stund innan middagen. Lyx, hur ofta finns ens möjligheten att varva ner lite på eftermiddagen sådär??? Sen åt vi middag, jag åt tapas. Supergott. Jag vet att jag borde äta ren när jag är här uppe men jag gjorde faktiskt det igår iaf. Nåt som jag tror hette soulvas eller nåt sånt. Men ikväll blev det tapas och ett glas öl. Jättegott.

Efter middagen åkte vi upp och kikade på utsikten. Gruvan ser ut som en gigantisk finlandsfärja i mörkret. Tyvärr kan jag inte visa det för korten blir inget bra. Kebenekaise syntes inte heller så bra i mörkret men i det ljus som är mitt på dagen syntes det jättebra. Coolt!!

Nu ligger jag i sängen, har packat inför imorgon. Kikar på roomservice, surfar, dricker en latte och har det ganska så bra. Om det inte vore för att jag saknar min familj så jag håller på at gå av! Jimmy ringde förut och jag fick prata med Jakob. Han var jättelessen och blev ännu lessnare av att prata med mig. Jag stod nere i receptionen och kämpade med gråten själv. Sen skulle jag få prata med Alma men hon blev så lessen av att ens tänka tanken på att prata med mig så hon ville inte. Men hon började stortjuta istället. Jag smågrät och hoppades på att sällskapet jag väntade på skulle dröja lite... Så nu längtar jag HEM!! Är livrädd att nåt ska hända imorgon, att planet ska störta eller tåget ska spåra ur typ...

2 kommentarer:

  1. Tråkigt när det blir ledsamheter när du är borta. Imorgon får du krama om hela högen igen!

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Äggröra lät inte helt fel...
    Åh har du hemlängtan . klart att planet kommer att gå i tid, tror sjutton det!
    Stor kram

    SvaraRadera