söndag 14 december 2008

Energitjuvar

Det finns en del människor som liksom suger upp alla energi i sin omgivning. Som är helt fokuserade på sig själva och som bara tar energi. Igår var det en sån person hos oss på besök. H*n var inte ensam här, som tur är, men h*n tog all min energi. Efter tre timmar lämnade sällskapet oss och klockan var ca 15. Jag var så jäkla trött så jag somnade på sängen 15 min senare! Jag är så glad att våra stora barn inte var hemma under tiden utan dom var med mina föräldrar på julmarknad och julfika. Människan har mycket märkliga värderingar och allt h*n säger har utgångspunkt i den egna personen. H*n älskar att ge bort presenter, tror h*n är van vid att köpa sig sitt umgänge och sina vänner. Men det funkar liksom inte...

Vi somnade tidigt igår och det har varit en ganska så rörig natt där E inte riktigt kunnat sova gott. Men vi sov trots allt till 07 i morse. Men jag är fortfarande trött... Det är tur den här människan inte är särskilt ofta hos oss, skulle tippa att nästa gång blir till sommaren typ.

3 kommentarer:

  1. Usch ja, jag vet precis vad du menar. Avskyr sådana människor. Omringa dig med härligt folk nu så du blir piggare. Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Usch, ja visst är sådana människor jobbiga. Har själv haft några men värderat om och låtit kontakten tyna bort. Ibland kan jag tycka det är synd men i det stora hela är jag nöjd.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte låta den här kontakten tyna bort, den kommer liksom med i paketet att vara familjehem...

    SvaraRadera