söndag 28 december 2008

Tillbaka

Jag har inte haft igång datorn sedan i torsdags, känns otroligt skönt!!! Men nu så klarade jag mig inte längre;-) Skulle kolla in till mina aprilmamma-kompisar på familjeliv.se men vår tråd har drabbats av en bugg så jag kommer inte åt den:-(


Julens mys:
Att barnen vaknade ett i taget på julafton och vi fick typ 20 min med varje barn självt framför brasan med varm choklad och julklappar. När första myst färdigt och började pyssla vaknade nästa osv.


Julens bästa kommentar:
Det är så att jag tappar min haka!!! (Jakob om julgranen på julaftons morgon)

Julens godaste:
Brännvinssillen, den hemmagjorda rödbetssalladen och Saras chokladkola!

Julens roligaste spel:
Dött lopp mellan Retro, Galenpanna och SimpsonsMonopol. Tyvärr försvann mina 15 miljoner dollar i rasande fart i Monopolet dock;-)


Julens GAAAAHHHHH:
Alma fick ca 10000 pärlor i olika former och dessutom 600 dominobrickor.

Julens pilligaste:
Jakobs lego Castle som tog typ 4 timmar att bygga ihop och Almas Pippi-pärlfigurer som tog en förmiddag att pärla ihop.


Julens vackraste:
Vår gran som blev så otroligt vacker med alla kulor jag handlat under hela hösten. Blev helt otroligt fin!!


Julens tradition:
Vår samling runt Julkrubban i krkan blev ovanligt bra tycker jag, sångerna och kompet satt jättebra, förutom att Jimmy tappade viss text, men det gjorde inte så mycket.

Julens TV:
Finns egentligen bara en sak man måste se och det är Karl-Bertil Jonsson. Annars har det varit väldigt lite tv i jul.

4 kommentarer:

  1. förväntar mig en bild på granen;)

    SvaraRadera
  2. Det låter som om ni haft en lika mysig jul som vi :-) Kram på dig kompis.

    SvaraRadera
  3. Låter som en fin jul! Själv är jag inget större fan av Karl Bertil Jonsson och klarade mig tack och lov utan honom i år ;-)

    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Känner igen detta med pärlor.. Det fick vi med.. MEN det är ju en bra sysslesättning och när man får så många så behöver man ju inte gråta att man damsugter upp en del ;-)
    Kramar

    SvaraRadera