söndag 4 oktober 2009

Tyskland

Igår var jag ute på en helt idiotisk resa egentligen. Men helt frivilligt... Kl 0330 gick bussen från en parkering utanför jobbet. Kl 0800 var vi i Danmark och kl 1145 gick vi in på Bordershop i Puttgarden. Vi idet här fallet var ett gäng från mitt jobb och lite anhöriga som vi samlat ihop för att fylla bussen. Själv hade jag med mig min pappa.
Det var tur jag hade skrivit en lista över vad jag ville ha med mig därifrån, för efter minimal sömn på natten och en rätt så gungig båttur så fungerade hjärnan mindre bra... Fick med mig en hel del trevlig hem trots allt och 1445 lämnade båten med oss ombord Tyskland och vi påbörjade därmed en lång resa hemåt. Runt kl 23 i går kväll var jag hemma, dock med en platta öl mindre än vad jag köpt, antar att den blev kvar i bussen...

Nu ska vi snart göra oss iordning och åka till Ikea och planera vårt nya kök! Får se om det är realistiskt att tro att vi kan ha det klart till jul....

2 kommentarer:

  1. Nytt kök??!! AVUNDSJUKAN lyser hos Widénskan ..
    ;-)
    Vilken resa.. Herre gud blir trött bara jag tänker på det :-) Men roligt ändå.. Typiskt att du glömde ölen, kan du få igen den tror du.
    Kram från ett snöigt Östersund

    SvaraRadera
  2. Helgona: Vi ska ha en låda under diskbänken har vi tänkt så att hela sorteringen kommer ut när man öppnar. Såg det hos en kompis, grymt smart! Alltså inga skåpsluckor utan bara lådor:)

    SvaraRadera