tisdag 6 oktober 2009

Julmys??

Nja, kanske inte julmys, men ändå, man börjar ju längt nu! Jag är inte ensam om att längt heller, igår undrade Alma när hon skulle få börja öppna luckor i sin legokalender. JAg har inte köpt några legokalendrar än i år, har inte riktigt bestämt mig om dom ska få det, men det har tydligen hon;-)

Ikväll valde Jakob saga och det blev Kråke firar Jul, han är tydligen också lite julsugen...




På jobbet i dag diskuterade vi årgångsglöggen från Blossa i år. Den kommer tydligen inte säljas på Systemet utan bara som beställningsvara. Jag som var i Tyskland i lördags har dock redan flaskan i min ägo. Så jag tog på mig att provsmaka så att övriga vet om den är värd att beställa. Mitt betyg: Klart över förväntan!! Luktar lite clementinskal men smakar riktigt gott. Gillar att det är en vitvinsglögg också, tycker det är godare!

Så en lite försiktig tjuvstart på julmyset idag kan man väl kalla det kanske...

1 kommentar:

  1. Nämen har du redan en flaska sån..
    Har tänkt att jag skall beställa en, men då är det alltså värt det.
    Tack för tipset!

    Jag längtar faktiskt också till Julen , här ute ligger snön vit och det gör ju inte längtan mindre ;-)
    Ha en fin kväll
    Kramar
    Christine

    SvaraRadera