onsdag 28 oktober 2009

Semester:)

Tåget gick minsann i tid igår, helt otroligt! Så vi var uppe på exakt klockslaget på centralen. Jakob drog sin nya spindelmannenresväska mycket duktigt längs perrongen, fick lite hjälp nedför trappan och fattade sen snabbt galoppen om att på centralen rör man sig snabbt! Vi hann in på Pressbyrån och köpa tuggummi och så hann vi gå på toa innan vi åkte vidare til Arlanda. (Vet du pappa, vi har åkt ett supernsnabbt tåg, det körde i 205!!!)

Väl på flygplatsen klarade vi av att checka in själva och lämnade in vårt bagage. Jakob var lite orolig för att det skulle komma bort, han förklarade att han sett på Nicke Nyfiken hur stort det var där innanför... Sen fick jag ta av mig stövlarna för att komma igenom inpasseringen, kändes helt normalt att tassa omkring i strumpor;-)  Jag har mina converse med mig så på hemresan lär jag åka i dom så får stövlarna åka i väskan!

Lite shopping och lite mat hann vi med innan vi bagav oss till gaten. Där var det stora fönster ut mot själva flygplatsen så trots att vi satt där 30 minuter hann det aldrig blir tråkigt för Jakob. Enda krisen var när han lyckads stänga sin nyinköpta låsbaraväska med godis med nyckeln på insidan. Jobbigt läge! Men jag hittade ett litet hårspänne i handväskan och vips hade jag dyrkat upp låset. Jakob sa högt: Wow mamma, du är en riktig hjälte!

På flyget började Jakob bli lite nervös. Men när vi väl satte fart så tyckte han bara att det var coolt, han var överförtjust! Han ville flyga jämt sa han! På väg ner lät det lite annorlunda för då hjälpte inte tuggummit, så då gjorde det ont i öronen och huvudet. Men väl nere och vid bagagebandet så hade han helt glömt det, dels var det spännande att vänta på väskorna och sen så stod ju Erik och Oscar på andra sidan glasväggen...

Torts att ungarna inte setts sen i juni förra året leker dom som om dom aldrig hade gjort annat. Kul! Dock är jag och Jakob lite snurriga av tidsföskjutningen, vi skulle nog aldrig försökt ställa om oss i söndags och måndags för nu fick vi ju ändra om oss tillbaka igen efter två dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar