torsdag 22 oktober 2009

Snor och annat elände!

En sån vecka!
I måndags kräktes E när vi kom hem från förskolan. Jimmy låg redan hemma med feber. Alma bröt ihop när hon insåg att hon skulle missa gymnastiken eftersom hon inte fick åka till förskolan på tisdagen.

I tisdags var Jimmy hemma från jobbet med sjuklingen (som var oförskämt pigg) och väntade på att nästa magsjuka skulle komma. Men inget hände. Jag var på jobbet och frös och svettades om vartannat, det killade i halsen och jag var lite småsnorig.

I onsdags morse hade min förkylning slagit till med full kraft. Täppt i näsan till max och seg i ögonen. Dock ingen feber så jag jobbade och Jimmy vabbade barnen som var väldigt pigga men som eventuellt kunde bära på kräk-sjuka. Onsdagskvällen kom och 48 timmar sen sista kräkningen passerade. Barnen nattades. E vaknade tunt 22 och klockan var nog gott och väl 02 inatt innan han somnade igen.

Idag är det torsdag och vi har kört iväg en toktrött E med pigga syskom till förskola/förskoleklass. Än så länge har ingen hört av sig, vi får väl se om det håller i sig... Jag är flitig användare av nässpray och näsdukar och det går nog ändå rätt så bra att jobba:)

1 kommentar:

  1. Du är precis som jag jobbar även fast man skulle behöva vara hemma... Se till att bli frisk nu! Krya på dig!

    SvaraRadera