torsdag 8 oktober 2009

Tantvarning...

Igåröppnade Willys ny butik i stan, efter att Hemköp lagts ner. Idag på lunchen tänkte jag att jag skulle gå dit och kika. Det var jag och duktigt många tanter och farbröder som hittat dit denna soliga torsdagslunch. Affären var ljus och trevlig, det luktade nytt och det känns som att jag kommer handla där mer än en gång. Jag skulle bara ha lite jordnötter och vatten med mig från affären idag, men så stod där en jättepall med gevalia för endast 15 kr. Jag mindes plötsligt att vårt kaffe var slut och la ett paket i korgen.

I kassan tänkte jag vara lite miljövänlig och tog ingen kasse, tänkte ta en sån där liten. Fast jag hittade inga sånna och packade därför, utan att tänka, ner vatten, nötter och kaffet i handväskan. Samtidigt som jag stoppade ner kaffet i väskan insåg jag hur tantigt det såg ut. Värsta snåltanten kände jag mig som... Nu ska jag bara införskaffa en sån där "Dra-maten"-väska på hjul och krulla håret så är jag redo för mitt nya liv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar