lördag 14 mars 2009

Skön lördag!

Är ensam med barnen idag. Å det går så himlans bra:-) Min söta syster ringde på morgonen och undrade om vi ville med och äta lunch på stan. Vilket vi såklart ville. Barnen skötte sig jättebra, det går faktiskt att klara sig med alla tre ute på stan numera. Kanske inte en heldag på A6 och Ikea, men en stund sådär. Tittade lite på tapeter och hittade en som jag fastnade för. Ska bara ha med maken också och övertyga honom att den är perfekt för vårt sovrum:-) Sen delade stora barnen en pizza, jag åt kebabsallad och E sov. Så han missade lunchen ute och fick lite när vi kom hem istället.

Kikade in på Lindex för att kolla efter jeans till Jakob. Men på väg in hänger det två ställningar "pojkjeans idag 99 kr". Fanns ett par kvar i Jakobs storlek så dom fick det ju bli såklart! Han gör av med jeans på löpande band, han har varit mästare på att slå sönder byxor sen han var tre år. Alma har nog aldrig slagit sönder några jeans på knäna trots att hon är minst lika vild som storebror.

I eftermiddag har vi spelat lite kort och jag har imponerat stort på Jakob genom att klara lite banor på Super Mario Bros 3 åt honom. Trots att jag inte spelat på typ 15 år så kommer jag ihåg massa små tricks som Jakob inte känner till. Undrar hur länge man kommer få höra "wow, coolt mamma";-)

Fläkten har lagt av på min bil. Bytte säkring idag men det hjälpte inte. Längre än så sträcker sig inte mina teknik-kunskaper så pappa ska kolla på det imorgon. Trasig fläkt låter som att det kan kosta muchos dinares om man måste lämna in bilen på verkstad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar