söndag 8 mars 2009

En sån helg...

Jimmy åkte iväg tidigt i lördags morse. Jag var själv med alla barnen. Vi år frukost och sedan lekte barnen hela förmiddagen i sitt nya lekrum. Jag löste melodikrysset och drack förmiddagskaffe. Sen var det dags att åka till järnvägsstationen 3 mil bort och hämta E:s mamma för umgänge. Väl tillbaka hemma lagade vi mat och bakade tårta.

På kvällen kom lillebror hit och åt middag och sen blev det melodifestivalen. Jakob & Alma var uppe och hejade hej vilt på Star Pilots och Lili och Sussi.

Natten blev alldeles för lång då Alma hostade jättemycket och det enda som tillslut hjälpte var att hon fick sova i sittande läge, på mig i tv-soffan. 06.45 kommer Jakob springande i hallen och letar efter oss, han trodde att han tappat bort oss. Plutten!

På förmiddagen idag begav vi oss till IKEA för att träffa Helgona, en tjej jag träffat via FL. Jag lämnade Jakob hos mamma eftersom han skulle på barnkalas. Vi hade mycket trevligt, även om ikea en söndag innebär rätt så mycket folk...

Sen ilade vi hem och kom hem 45 min innan E:s födelsedagskalas med 14 gäster skulle dra igång. Mamma hade ordnat med fika och tårta så det hela gick jättebra! Massa fina paket och god tårta. Som jag f ö åt.

Men efter förra nattens något sparsamma sömn är jag nu skittrött och ska verkligen gå och lägga mig nu! Planen för imorgonkväll är att så mina fina frön som kom från odla.nu i veckan!

1 kommentar: