torsdag 12 mars 2009

Nån som kan skänka bort lite sömn?

Jag är verkligen inte gjord för att ha barn. Jag mår så in i bängen dåligt när jag inte får sova på nätterna. Med tre barn mellan 2-6 år händer det lite titt som tätt att man inte får sova på nätterna som man skulle önska. Den här veckan har varit helt otrolig! Började fint i lördags natt med pyttelite sömn. Blev något mer sömn till måndagen. Sen har E hållt på och krångla tre nätter. Igår natt kom han upp, utan blöja och hade kissat på pyjamasen och snuttefilten. Hade mycket svårt att somna igen utan sin filt.

Inatt var han igång mellan ca 01.15 till 03.00. Under den tiden vaknade även Alma och skulle inte sova mer. Satt inne hos henne en lång stund och när jag skulle gå där ifrån gick jag in i väggen, så trött var jag...

Sitter här på jobbet nu och mår fysiskt illa av trötthet. Försöker dricka te, vatten och kaffe för att hålla igång men det är vansinnigt jobbigt.

Jag vet att min vän Hanna knappt sovit en hel natt sen hon fick barn för snart 6 år sedan. Men hon överlever. Det undrar jag om jag hade gjort. Jag är verkligen inte gjord för att klara förlite sömn... Glömde äta Rosenrot i morse dessutom, ska se om det finns nån tablett kvar i handväskan och hoppas på mirakel. Annars får jag snart slinka upp till apoteket och köpa koffeintabletter eller nåt annat uppåt-tjack...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar