måndag 9 mars 2009

Är det lite vår på gång?

Idag har solen lyst på oss hela dagen. När jag hämtade barnen satt E i en vattenpöl, Jakob cyklade på asfalten runt vattenpölarna och Alma satt på tork i solskenet. Galonbyxorna var riktigt läskiga så dom fick jag av barnen innan vi satte oss i bilen. Det luktade "skolgårdsvår" på Jakobs gård, underbart! Vägen upp till oss var inte längre grusväg och inte heller snöväg. Den var lervälling och bilen åkte lite hit och dit. Men vad gör det? Det betyder ju att snön smälter!!

Ikväll när jag skulle åka till affären så hörde jag tranor och när jag tittade upp flög dom så prydligt över huset, med riktning nordväst, typ mot Hornborgarsjön skulle man kunna tro:-)

Imorgon måste Jimmy komma ihåg att sätta gummistövlar på E och Jakob. Alma hade fodrade gummistövlar och men dom andra två hade kavatkängor. Visserligen var båda två torrskodda trots vattenpölsbadande, men ack så svettiga. Det var ändå +5 grader när jag hämtade så varma vinterkängor kanske blir lite väl varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar