söndag 29 mars 2009

Mammaaaaaaaa!

Mamma, du får hämta kläder till mig.

Mamma, jag är färdig!!

Mamma, jag vill va' med dig!

Mamma, DU får natta mig!

Mamma, kan du vara med på tv-spel?

Mamma, gör frukost nu.

Mamma, E rev mig.

Mamma, Jakob tog den för mig!

Mamma, Alma lyssnar inte på mig.

Mamma, kan jag få godis?

Mamma, jag är sugen!

Mamma, jag måste sova hos dig.

Mamma, jag vill sitta brevid dig!

Mamma får göra!

Mamma är dum!!!

Mammamammamammamammamammamammamammamammamamma!

Första gången ens barn säger mamma är det så ljuvligt så man nästan gråter. På nåt sätt tappar det charmen emellanåt.....

2 kommentarer:

  1. Haha, så sant! Först längtar man och drar ur ordet ur ungen sen vill man ha det lite tyst. Som Helgona skriver ovan, det lär bara komma mer, fast annorlunda tjat framöver.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hahahahahha :)
    //Sol på dig mamman

    SvaraRadera