måndag 25 maj 2009

Men jag är verkligen sämst på det här...

...att komma ihåg grejer med förskolan och sånt *suck*

Varje onsdag så är den eviga frågan: Ska Jakob ha gympa eller fika med sig den här veckan? Var det ojämn vecka han var i skogen eller? Oftast så får jag lita på att Jakob kommer ihåg hur det ska vara. Vilket han ju oftast gör, men det känns lite pinsamt att lita till sin sex-åring, jag kan ju liksom inte skylla på honom när vi dyker upp på förskolan med saft och kex istället för gymnastikskor och shorts...

Båda förskolorna har en mycket informativ whiteboard där dom skriver upp saker som "ta med regnkläder till alla barn", " nu går lössen igen" och "den 27/5 tänkte vi ha lite sommarfest", "boka in den 23/9, då är det föräldramöte" osv osv. Jag läser och tror att jag ska komma ihåg det tills jag kommer hem. Det gör jag inte. Tyvärr missar vi även saker som "lägg 20 kr i Lovisas låda till en avslutningsblomma". Pinsamt!! (ska messa Lovisas mamma och höra om vi kan få betala imorgon istället).
Idag fick vi en lapp om att det är sommarfest på onsdag. Klart jag hade läst det. Men kom jag ihåg det?? Självklart inte. Så nu fick jag möblera om lite i min plan för veckan, men det löser sig...

Till saken hör att jag ju själv är utbildad pedagog. Jag om någon borde ju skicka med extra strumpor, kalsonger och tröja och självklart skicka med hembakat genomtänkt fika, lite lagom nyttigt sådär. Jakobs fikan har under våren bestätt i sånna där frysta bullar man köper på påse. Den hinner lagom tina i väskan tills dom är ute i skogen. En tisdagskväll när jag helt plötsligt var lite förutseende fick jag i panik ringa min mamma kl 23 och fråga om hon hade nåt fika i frysen. Detta var kanske i mars, hon skakade fram en mjuk pepparkaksbit sen i julas...

Jag får för mig att jag läst på en lapp någonstans att Alma & E också ska ha sommarfest, men när var det??

1 kommentar:

  1. Hehe, kunde varit jag som skrivit det, jag känner igen mig trots att sonen inte gått länge på förskola :-P. Du är inte ensam iaf ;-)

    SvaraRadera