söndag 31 maj 2009

En sån helg!

Känns otroligt lyxigt att få ha haft tre dagars sammanhängande ledigt, även om en av dom bestod i att vabba. Jag var ju inte på jobbet iaf.

Igår ignorerade vi det fina vädret och åkte till Jönköping för lite shopping. Jimmy behövde skor och byxor, jag behövde typ vad som helst, min garderob är nästan tom, Alma och E behövde sandaler osv osv. Vi hittade det mesta vi ville ha, jag hittade två underbara toppar på Flash, en klar favoritbutik (vilket känns lite jobbigt eftersom det alltid varit min mammas bästa affär och att jag tycker så nu måste väl innebära att jag är lika gammal som hon eller??).

I morse fick vi alla klä upp oss, jag fick fram min älskade rosa linneklänning som jag köpte förra året, den är helt ljuvlig! Om jag lyckas krympa ur den i framtiden måste jag be nån sy om den! Alma valde sin me&i-klänning, vit med stora blommor på. E och Jakob fick likadana shorts igår, riktiga "snyggshorts" som dom kombinerade med pikétröjor. Vi var så tjusiga så:) Sen bar den av till konfirmation av Jimmys lillasyster. En rätt så trevlig tillställning med efterföljande rostbiff med olika sallader, kaffe och tårta. Satt ute och åt, försökte hålla oss i skuggan men jag känner ändå att det spänner lite i skinnet på högerarmen, solen har "bitit mig" för att använda ungarnas uttryck.

Ikväll grillade vi en köttbit till middag när barnen somnat, undrar hur många gånger till man kommer tycka att grillat är godast? Man brukar liksom tröttna framåt augusti eller så;-)

1 kommentar:

  1. visst är det trevligt att klä upp sig ibland! :)

    och grillat kan man aldrig tröttna på... ;)

    SvaraRadera