söndag 3 maj 2009

Alma funderar

På väg hem i bilen diskuterar Alma boken "Adjö Herr muffin" med Jimmy. Dom pratar om att när kaninerna blir gamla så kommer dom ju dö osv. Ja, säger Alma, när vi blir gamla och dör så kommer vi ligga där med armarna och benen rakt upp i luften.

Ikväll kl 22:30, efter att ha sovit 3 timmar ropar Alma på mig. Går in i tron om att hon tappat snuttefilten eller nåt sånt. Väl inne tittar hon på mig och säger:
Mamma, varför äter ugglor möss?
Jag försöker mig på nån förklaring om att dom tycker att det är gott. Efter ett antal varför och än mer krystade svar från mig vänder hon sig om och somnar....

2 kommentarer:

  1. Ja, de har mycket funderingar de små :-) Vi läste Adjö Herr Muffin otaliga gånger runt den tiden då mamma dog och sedan när min mormor dog kort därefter. Barnen funderar fortfarande väldigt mycket och kan komma med frågor som man blir helt ställd av.

    SvaraRadera
  2. Jag skrattade så högt att jag väckte Elias!! :-D

    SvaraRadera