måndag 4 maj 2009

Fiska?

Ikväll ska vi på familjehemshandledning. Pratade med Alma i morse och sa att morbror Mikael ska vara barnvakt ikväll för att jag och Jimmy ska på möte. Jaha, sa Alma och fortsatte titta på Drömmarnas trädgård. Sen vände hon sig om och sa: Då får ni ju fiska på mötet. Jag såg nog ut som ett levande frågetecken för jag fattade ingenting. Alma förtydligade: Ja, möte är ju fiska. Insåg att hon nog förväxlat orden möte och meta. Frågade henne om hon trodde att pappa fiskade alla gånger när jag sagt att han varit på möte. Det trodde hon...

4 kommentarer:

  1. *Gapskratt* - ja det kan man ju tänka sig. Jimmy sitter och fiskar jämt och ständigt :-D

    SvaraRadera
  2. Underbara barn! :-D Vilka fantastiska funderingar hon har!

    SvaraRadera
  3. Haha, och hon tyckte inte det var särskilt konstigt? ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag blir bättre när det regnar så nu när det varit taskigt väder känner jag mig skapligt bra. Välkomnar regner med öppna armar jag ;-) *dansar lite mer regndans*

    Kram!

    SvaraRadera